Ti amo Brasil - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van thomas en christel - WaarBenJij.nu Ti amo Brasil - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van thomas en christel - WaarBenJij.nu

Ti amo Brasil

Door: thomasenchristel

Blijf op de hoogte en volg thomas en christel

26 November 2011 | Brazilië, Rio de Janeiro

Na het inchecken, mooie grote en schone kamer! Allebei even opgefrist en richting de Corcavado! Het Christus beeld wat over de gehele stad uitkijkt.

We verplaatsen ons hier met het lokale vervoer, de bus.. nou ja bus, je hebt eerder het idee dat je in een racewagen zit! Als de bussen in nederland zou zouden rijden dan werden ze stuk voor stuk geflitst en van de weg gehaald. De brazilianen accepteren het rij gedrag en vinden alles prima, ze laten zich rustig door elkaar schudden en beginnen nog net niet de samba te zingen.

Maar goed met het trammetje naar boven, en wat je dan ziet...dat kunnen we allebei niet beschreven. Een uitzicht over geheel rio en nog veel meer. Het christus beeld stijgt zo:n 710 meter boven de stad uit....

Een tijd rond gelopen en natuurlijk de bekende foto;s gemaakt met de armen wijd.

In het donker met het trammetje terug en iets makkeljks gegeten.

De mensen zijn hier zo geweldig vriendelijk en behulpzaam. Als ze zien dat je aan het zoeken bent komen ze meteen helpen.

In de avond over de copacobana geslenterd en genoten van de bedrijvigheid.

Gisteren naar het Maracan stadion gegaan wat ze volop aan het verbouwen zijn maar het blijft een zeer indrukwekkend stadion. Uiteraard fotos met de feyenoordvlag...

Daarna naar Lapa een oude wijk in rio waar het feest in de avond uurtjes los barst. Overdag de bekende trap bekeken die bekleed is met allemaal tegeltjes uit de hele wereld. Snoop dog heeft daar zijn clip opgenomen. We zijn daar ook nog even terug gegaan in de avond. Gigantisch druk, allemaal mensen op straat, muziek samba...

Daarna nog een caiprinha op het strand en lekker slapen!

Vanochtend alweer de 4e dag, we wilde naar een :oerwoud park in rio maar dit werd ons afgeraden omdat het weer niet mee zat vanmorgen, en omdat het te rustig zou zijn in het weekend. Het schijnt echt een giga park te zijn en verdwalen is dus heel makkelijk. Daarom op advies van de receptionist langs het meer gekuierd hier in Rio. Ongeveer 10 km. met allemaal kraampjes, voetbalveldjes met spelers van jong tot oud. Een groep kleine jongens en meisjes, tussem de 8 em 10 heel trots met de feyenoord vlag op de foto! Als feyenoord nu over een jaar of 4 de champions leage een keer wint hebben zij alvast met de vlag op de foto gestaan :)

Nu wachten we op de zus van Andre, die ons meeneemt om ergens te gaan eten samen met de ouders. Dus we gaan uit van een avondje handen en voetenwerk, engels, nederlands, braziliaans... komt goed!

Morgen worden we opgehaald in het hotel, om 14.00 om de wedstrijd fluminese - vasco te bekijken. Ze strijden om de titel dus we verwachten een hete strijd... en dat in Brasil... dus...

Na morgen vliegen we door naar Foz. We weten nog niet of we daar ook zo makkelijk op internet kunnen maar als dat het geval is horen jullie snel meer.

Liefs van ons...

ps linda nu weten we wat je bedoelde met de caiprina zonder suiker

• 27 November 2011 - 10:02

Lenneke:

Leuk om jullie verhaal te lezen..Overal die vlag, hahahha echt zo grappig!!!
    Hier alles nog rustig..

Veel plezier nog.. xx

• 30 November 2011 - 09:24

Linda:

lekker is die wah!!! zonder suiker hahaha....