Details over de jungle en Morre de Sao Paulo - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van thomas en christel - WaarBenJij.nu Details over de jungle en Morre de Sao Paulo - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van thomas en christel - WaarBenJij.nu

Details over de jungle en Morre de Sao Paulo

Door: thomasenchristel

Blijf op de hoogte en volg thomas en christel

06 December 2011 | Brazilië, Rio de Janeiro

Afgelopen zondag zaten we zoals aangegeven op het vliegveld en hebben we in korte tijd een stukje verteld over de jungle. Daar nu wat meer details over!

Met de boot (een soort missipi rader boot) varen we met een frans stel en onze gids Riu richting de Amazone.

Op een boot waar veel op kunnen zitten we maar met 5 man en hebben we het gehele bovendek ter beschikking.

Riu legt ons tijdens de tocht het een ander uit over de amazone. Vervolgens overgestapt op de kano richting amzone village! Daar aangekomen krijgen we een welkomstdrankje en zien we naast ons direct een giga tarantulla in de plant. hahaha...

Op de lodge is geheel europa vertegenwoordigd, duitser, engelsen, fransen en natuurlijk wij de stoere hollanders.

Direct sluiten we een verbintenis met onze franse gasten om een blok te vormen tegen allemagna!!! (duitser dus) We leren Guillaume (franse wim) dat alle duitsers `poep in hun broek`hebben.

Op de meest hillarische momenten herhaalt hij deze woorden met zijn frans nederlands dialect. Zo ook tijdens het kaaimanspotten midden in de nacht als hij achter de duitsers in de kano zit.

Telkens na een activiteit als we op de lodge komen staat er een heerlijk buffet voor ons klaar. Vis, vlees, pasta, rijst, fruit, soep, patat zoveel als je maar wil. En ontzettend lekker!!

Een van de activiteiten was dat we een dorp bezocht hebben met de originele bevolking. (indianen). We troffen daar een fan van Flamengo (oude club van Bahia) en hebben hem dus uiteraard met de feyenoord vlag op de foto gezet.

In het dorpje maakte ze alles zelf van etenswaren tot aan souveniers. Voor Kyara hebben we daar een leuk armbandje uitgezocht. Dus Kyara help ons even herrineren dat dat uit de koffer komt!

In de jungle waren we verrast dat de jungle de mensen alles bied. Lazaru (nee niet lazerus) heeft ons laten zien van boomschors touw te maken, uit bomen sap te tappen die geneeskundige dienst doen, zoals vicks vaborub, kinini, anti reuma klachten, diabetes, noem het maar op. Hout wat ruikt naar rozen en ga zo maar door.

Met een stokje en zijn kapmes weet hij 2 tarantullas uit het nest te lokken.

Als wij al dachten dat degene op de lodge groot was hebben we ons sterk vergist. Deze 2 waren vele malen groter. Zie foto`s later.

Terug met alle duitsers in een speedboot
hebben de nederlanders en de franzen nog steeds de grootste lol en de duitsers nog steeds... poep in de broek.

Inmiddels genieten wij al 2 dagen van het prachtige eiland Morre de Sao Paulo. In een mooie, vriendelijk pousada is het aangenaam vertoeven. Dit zie je eigenlijk alleen maar op plaatjes en in de film zo mooi.

4 stranden, wij zitten op de eerste, een stukje verder de 2e waar het ene restaurantje naast het andere te vinden is, uitgaansleven op het strand. Live muziek, verse cocktails!

Vandaag naar het 3e en 4e strand gelopen, in een baai gesnorkeld en de visjes gevoerd!

Er is hier overigens geen autoverkeer, alleen kruiers met kruiwagens die dan de koffers en mensen vervoeren. Vaak op de blote voeten, door het zand en berg op berg af.

Wij houden het hier nog wel even uit. Zoals inmiddels bekend vliegen we de 13e weer terug in de nacht van 13 op 14 en zijn we als het goed is om 23.15 weer in Nederland.

In de tussentijd als er nog leuke dingen gebeuren houden we jullie op de hoogte.

Het is een raar gevoel te weten dat we sinterklaas gemist hebben en dat de kerst voor de deur staat. Hier ook overal zichtbaar, verlichting, kerstbomen etc. terwijl je rond loopt in bikini en zwembroek in 35 graden.

Tot nader bericht groetjes ons.

Lenneke en Linda hou het nog even vol tot we weer terug zijn in nederland!

Pa en ma al iets gehoord van kifid?

Theo hoe is het met de kast haha ?

Kyara alles goed met werk en school?

Leroy en Anne hasta la vista...

Gebby alles goed op het werk? Of wil ik dat niet weten hihi.

Liefs ons

• 07 December 2011 - 08:15

Lenneke:

Hey, Zal het nog volhouden, hahaha.. Wel gaaf hoor om de verhalen te lezen.. Geniet er nog maar van, hier is het weer erg slecht!! Morgen naar de verloskundige en dan weet ik meer, laat het je weten. Veel plezier, kus ook voor thomas

• 07 December 2011 - 09:52

Linda:

wauw, wat een spannende verhalen een aantal heel herkenbaar.. heeft thomas zich netjes gedragen in het kleine kanootje midden in de nacht op het water!!!

ben benieuwd naar jullie foto's.

kleine zit voorlopig nog lekker warm dus dat zal nog wel even duren al mag hij of zij van mij wel komen...

• 07 December 2011 - 11:59

Daphne & Melroy:

Brrrr al die tarantulla's! Hahaha hebben jullie de duitsers gepest. We zijn benieuwd naar de foto's. Thanks voor de sms en jullie nog veel plezier.

Liefs