Obrigado Brasil - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van thomas en christel - WaarBenJij.nu Obrigado Brasil - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van thomas en christel - WaarBenJij.nu

Obrigado Brasil

Door: thomasenchristel

Blijf op de hoogte en volg thomas en christel

10 December 2011 | Brazilië, Rio de Janeiro

In tegenstelling tot eerdere berichten gaat TAP wel vliegen. Gisteren in het zwembad kwamen we in gesprek met nederlanders die vandaag terug vlogen. Met welke luchtvaartmaatschappij vroegen wij uiteraard... TAP. Wij aangegeven dat wij gebeld zijn dat TAP staakt en niet vliegt. Dus ze hebben snel internet gecheckt, wat blijkt... staking 2 uur voor start opgeheven. Ze vliegen dus wel.

Wij hebben contact opgenomen met NBBS waarom ze ons niet hebben geinformeerd. Niet omdat we nu persee al terug willen maar ons verantwoordelijkheids gevoel ten opzichte van werk etc knaagt toch een beetje. Dus ze zijn nu aan het kijken of we zondag of maandag terug kunnen vliegen.

Terwijl we dit typen zal het dus 1 van de laatste dagen in Brazilie zijn. En.... wat hebben wij ontzettend genoten van dit geweldige mooie land, met zijn vriendelijke, vrolijke mensen, het land met heerlijk eten, waanzinnige landschappen, heerlijke cultuur en ritme! Zoals de titel al zegt : obrigado brasil. Bedankt brazilie! We hebben enorm genoten.

Leroy en Kyara als jullie ooit de kans krijgen, leg wat geld van het werk opzij en spaar voor een geweldige reis als deze. Wat een ervaring, en wat genieten. Alleen het zien van een andere cultuur een andere levenstijl is zo gewldig.

Eergisteren heeft thomas van de berg naar beneden getokkeld, ik zou ook gaan maar... thomas gaf me boven op de berg een keuze, gaan of naar beneden lopen. Tsja hoe graag ik eigenlijk ook naar beneden zou willen, ik ben naar beneden gelopen. Wat een sisi.... Het lijkt me zo gaaf om te doen maar als ik dan boven staan begint mijn hoofd te ratelen haha toch maar niet

Thomas is met de feyenoord vlag (daar is hij weer) naar beneden gegaan. Ze zouden alles op film zetten. Beneden aangekomen waren ze vergeten te filmen, dus hij mocht nog een keer. Thomas dus weer de trip naar boven en wederom naar beneden.

Uiteraard vond hij het helemaal geweldig.

Gisteren op het strand en bij het zwembad geweest. En aan de slag gegaan met het regelen van een mogelijke terug vlucht.

Vandaag een eilanden tour gehad met een speedboot. Na het eerste stuk varen kom je midden in de oceaan bij een natuurlijk zwembad, met duizenden vissen. Dus uit de boot en snorkelen. Het stikte daar van de braziliaanse families, jong en oud, een drijvende bar, drijvende tafeltjes, samba muziek, dansend op de boot en in het water. Dit is Brazilie ten voeten uit! Geweldig...

Daarna verder naar een ander eilandje Boipeba, waar we heerlijke net gevangen vis hebben gegeten.

Naar een oesterkwekerij en nog een oestertje gegeten.

Verder op de boot over zee en de hoge golven. WIj hebben ook vandaag weer genoten.

Kortom deze reis leert ons, en misschien andere ook wel je hoeft niet veel te hebben of veel te willen om gelukkig te zijn. Dit zit in het Braziliaanse bloed! Ze delen alles met iedereen. Ze genieten met minimale middelen, iedere dag. Accepteren dat ze keihard moeten werken maar wel met een lach op een gezicht. Af en toe een liedje of een dansje tussendoor en ze gaan weer verder!

In de jungle hebben we geleerd gebruik te maken van de natuur.

Dit kwam ook terug bij de watervallen van Foz de Iquacu. Jee wat heeft deze aarde mooie plaatsen te bieden.

Nu na een paar dagen rust op Morre komen al deze dingen samen, natuur, zon, zee, lekker eten, muziek, ritme, voetbal, vriendelijkheid, behulpzaamheid.

Kortom BRASIL

We komen zeker weer een keer terug!!!

Nu nog even genieten en dan weer terug naar Nederland. En stiekem is het toch ook wel weer fijn om naar ons eigen plekje en familie terug te komen :~)

tot snel

liefs

• 10 December 2011 - 20:39

Kyara :

geniet nog van jullie laatste dagen, ben erg nieuwsgierig naar de foto's
    tot snel xxxx

• 11 December 2011 - 09:48

Suus:

Wat klinkt het allemaal geweldig jongens!! Het lijkt wel een droom.... Geniet nog even lekker, alvast een hele goeie reis en tot gauw. Wij mogen nog een weekje werken en dan lekker een hele week vrij!!! We komen snel een keer de foto''s bekijken.
    Liefs Jeroen en Suus