Verdere verloop..... - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van thomas en christel - WaarBenJij.nu Verdere verloop..... - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van thomas en christel - WaarBenJij.nu

Verdere verloop.....

Blijf op de hoogte en volg thomas en christel

22 Juni 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Inmiddels weer thuis op de bank... Niet toegekomen aan het bijwerken van een verhaal de laatste dagen.

Waar waren we gebleven, de wedstrijd van het Nederlands elftal. Omdat iedereen waarschuwde niets mee te nemen helaas geen foto's. (Achteraf hadden we ook best telefoons mee kunnen nemen, de sfeer was opperbest).

Op de Copacabana op het strand heeft de FIFA een fanfest ingericht, hier kan iedereen terecht om alle wedstrijden te zien. Daarbij allerlei stands, muziek etc etc. Kortom gezellig, druk en sfeervol. Bij aankomst staan er al verschillende Nederlandse en Australische fans. Ook andere landen, veel uit Chili, maar ook Spanjaarden, Belgen en Mexicanen zijn vertegenwoordigd. En niet te vergeten de Brazilianen zelf die naast Brazilie ook Nederland een warm hart toe dragen. Wat een sfeer om de wedstrijd bij te wonen. Alles staat door elkaar! Ook deze wedstrijd verloopt weer goed voor ons. Dus nog meer sfeer.

Daarna besluiten we ook de wedstrijd Chili nog even te kijken. Na 70 minuten houden we het voor gezien en slenteren we nog even over de Copa.

De volgende dag gaan we naar het strand van Barra, gewoon even relaxen in de zon. Bij thuiskomst is het Brazilie - Mexico en deze kijken we uiteraard bij het appartement met heel veel Brazilianen ons heen. 0-0 maar de sfeer blijft er goed uit. Na de wedstrijd een hapje eten, papa denkt dat hij over water kan lopen. (Er lagen daar wat waterpartijen met glas waar je over heen kon lopen, maar ook waterpartijen zonder glas) Jullie raden het al, hij dacht dat er glas over lag en stapt dapper een meter naar beneden, in het water. De mensen om ons heen verbazen zich er over, met de hand voor de mond staan ze te kijken. Papa loopt gewoon door, niks aan de hand haha.

De volgende dag een plotselinge wisselslag, ik heb me vergist in de laatste dagen. Dus een dag eerder als gepland terug naar het centrum van Rio. Aangekomen snel de koffers naar binnen om de laatste dag in Rio door te brengen. De trappen van Seleron, kathedraal, Lapa. Helaas regent het deze dag, om drie uur zouden we met Andre en familie naar een soort grote kermis gaan maar dat kan helaas niet door gaan. Daarom gaan we die avond met zijn allen lekker wat eten. Het wordt een super gezellige laatste avond met de gehele familie.

De terugvlucht verloopt rustig, en na een tussenstop van den uur in Rome vliegen we weer door naar Brussel. Nog even volhouden in de auto...... En dan proberen allemaal zo snel mogelijk te bekomen van het tijdverschil.

We hebben met zijn allen een leuke vakantie achter de rug. Nieuwe ervaringen, nieuwe momenten om te delen, en vooral weer gemerkt dat Brazilie een warm land is met geweldige mensen en een heerlijke wk sfeer. De Brazilianen zelf kunnen helaas lang niet allemaal naar wedstrijden omdat de FIFA alles aan grote bedrijven heeft gegeven. Oneerlijk want juist deze mensen verdienen het om alles van dichtbij mee te maken. Maar gelukkig laten ze zich niet kisten en vieren ze samen met elkaar en de toeristen een geweldig wk!!!

• 23 Juni 2014 - 10:38

Mieke:

Hee christel en thomas!!

Wat een toffe ervaring om daar te zijn met het wk!! Zo te lezen hebben jullie enorm genoten!! Vanavond Nederland kijken in Nederland, balen!!

X