Bizarre reis naar Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van thomas en christel - WaarBenJij.nu Bizarre reis naar Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van thomas en christel - WaarBenJij.nu

Bizarre reis naar Rio

Blijf op de hoogte en volg thomas en christel

10 Juni 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Waarom deze kop, nu dat zal ik gaan vertellen. De planning was dat we om half acht in de ochtend van Foz naar Rio zouden vliegen. Echter bij het checken van de status bleek de vlucht omgezet naar vijf uur in de ochtend, met een overstap in Curribita. Om 4 uur in de ochtend (zaterdag) worden we opgehaald door de taxi in de dan al stromende regen. Direct bij het opstijgen wordt al verteld dat we allemaal moeten blijven zitten ivm turbulentie.

Na een uur vliegen wordt dit steeds heftiger, de stewardessen proberen iedereen te voorzien van zakjes... Je raadt het wel. Ook ik (christel) neem hier aan deel. Onderweg worden we geraakt door een bliksemschicht waardoor het vliegtuig ineens een paar meter de andere kant opgeschoven wordt. Gelukkig verder geen gevolgen. De piloot probeert 3 x de landing in te zetten maar door de heftige regenval is dit niet mogelijk. We moeten uitwijken naar een andere luchthaven. Hier staan we een uur aan de grond totdat we horen dat wij er uit mogen en een andere vlucht naar Rio kunnen nemen.

Een aardige man van Gol, de maatschappij, neemt enkele passagiers, waaronder wij mee en regelt voor iedereen de nieuwe vlucht. En daarbij een gratis ontbijt en koffie.

Gelukkig is de vlucht naar Rio een stuk rustiger. Rond het middaguur staan we gelukkig weer met beide benen op de grond.

We worden naar ons appartement gebracht, 1 straat achter de Copacabana. Na het uitpakken van de spullen wandelen we direct naar de Copacabana en Ipanema. En uiteraard lopen we even door naar het Oranjehotel. Thomas en Theo zien de spelers aan de achterzijde het hotel verlaten en zetten een klopjacht in. Mooie film en gesproken met Bruno Martins Indi en Janmaat.

Verder worden ze heel erg afgeschermd door militairen. Kortom veel poeha. Nodig of poppenkast? Die avond slapen we allemaal goed.

Zondagochtend vertrekken we naar het Christusbeeld. Hier worden we gefilmd door de Chileense tv, aftellen naar het mundial in het Nederlands. Binnenkort overal beroemd haha. Geweldige uitzichten vanaf de berg.

In de middag nog de Copa, waar we blijven hangen tot laat in de avond. Lekker gegeten, een Caiprinha gedronken.

Geert, volgens ons pap zou je je kapot lachen hier als je in de bus zou stappen. Ze rijden hier allemaal als Ayton Senna!! Dit even tussendoor.

Maandagochtend vertrekken we richting de fietshandelaar om een 4tal fietsen te huren. Een rondje om het meer. Onderweg komen we de oranjebus tegen die is verscheept naar Rio. We worden (door de meeste van jullie al gezien) opgenomen door Hart van Nederland. We maken een rondje meer, 8km, en stoppen onderweg bij wat bezienswaardigheden. Waaronder Parque Lage, bekend van de videoclip van Snoop Dog. De dag is weer gevuld.

Aan het begin van de avond naar het Suikerbrood om Rio bij nacht te bekijken. De hoeveelheid lichtjes is onmiskenbaar.

Vanochtend vanuit Rio vertrokken naar Ilha Grande. Een groot eiland in de buurt van Rio. Hier even bijkomen van alle hectiek en genieten van zon, zee, wandelingen.

Voor we hier weg gaan zullen we proberen nog een verhaaltje te schrijven!

• 10 Juni 2014 - 23:18

Mieke:

Spannend ritje, maar gelukkig idd weer met beide benen op de grond!!
    Geniet er van!!

• 11 Juni 2014 - 10:34

Daphne:

Hallo allemaal,

Wat een verhaal! Jullie maken wel weer spannende dingen mee en al zoveel gezien. Christel van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Thomas, Theo en Gerda proficiat met Christel. Tijd voor een Braziliaans taartje?

Veel plezier en geniet van al het moois.

Dikke zoen
    Daphne

• 11 Juni 2014 - 22:59

Geert En Jose Van Tiem:

Hallo vakantiegangers,
    dat was inderdaad een bizarre reis naar Rio! Mijn God, dan komen de zakjes heel goed van pas! Hier met Pinksteren ook onweer geweest, maar gelukkig met de voeten op het vaste land. Rust lekker uit op Ilha Grande en nog veel vakantie en voetbalplezier! en Theo geniet van die mooie snelle busreisjes en laat alles over je heen komen, het is alleen maar leuk.
    vele groetjes van Geert en Jose